FRIDAY I`m in love

Så vad det tid för mig (EllenBerg)att stämpla in mig på trettioF

I dag är det Fredag igen, en fredag med nya äventyr, nya skratt, nytt skvaller att dela med sig och ännu en lördag att planera. Förmiddagen bestod av att göra förhoppningsvis det sista matte-provet i livet för mig & kanske pettsson. Efter det blev det dagens på "cafe & matsal", vilket satt som en smäck. 

I trettioF befinner sig just nu, Lovisa Love, Tilde den crazyone, nina den hungriga och nellan serioustalk. Från köket hörs oljud av kastruller och oset från stekpannan. Lukten av kyckling och tildes skämt skymtar förbi ner till vardagsrummet. Jag och Lovisa bloggar och fundera på hur kvällen kommer att se ut. Delar av Familjen2 har planer på att tillbringa en stund i biomörkret så här en småregnig fredag, vilket låter som en mysig idé & andra delen fundera på att ta på sig regnjackan och vandra ner till brunnsvallen för att hejja på VG (den förskräcklige) alternativ (den magiskt härliga) alternativ ( han som står själv vid en stolpe på natti & pratar med sig själv) och hans röda gäng till 3 poäng, vilket också låter som en sweet idé. Hur vi än kommer att göra så blir det uppslutning mot kvällen och familjen samlas för att umgås och diskutera vem som gjorde det bästa valet:)

Jag tror på en lyckad kväll och en galen lördagskväll som vanligt med pelles putande blöta läppar och intensiva kramar, henkes röda ögon med en öl i ena handen och ett stort glas vatten i den andra, och självklart tjejernas skööna dansmovespå dansgolvet  & förhoppningsvis såklart en GUL&BLÅ SEGER!

Nu får jag avsluta eftersom Tilde dra i lakanen i sängen som jag sitter på, och dammsuger under mina fötter, hon har väl råkat ut för städsjukan igen.. konstigt att hon aldrig råkar ut för det hemma hos mig... :)

TREVLIG HELG!

/ Ellen Berg

  


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Vg tycker att någon är tjock men jag och Henke, vi är starka! wooho

2009-06-05 @ 20:29:19
URL: http://lovisasbilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0